Nasiona konopi - o co tyle hałasu?

0
Nasiona konopi - o co tyle hałasu?

Nasiona konopi

Nasiona konopi zyskują coraz większą popularność ze względu na swoje właściwości prozdrowotne. Są bogate w błonnik, białko i niezbędne kwasy tłuszczowe. Nasiona konopi nie mają właściwości psychoaktywnych. 

 

Skład i właściwości

Kilka powodów, dla których warto włączyć nasiona konopi do diety:

  • są bogate w kwasy tłuszczowe omega-6 i omega-3. Badania wskazują na profiloktyczne działanie kwasów tłuszczowych omega-6 między innymi przed schorzeniami sercowo-naczyniowymi i cukrzycą typu 2.
  • zawierają dużo pełnowartościowego białka. W 100g nasion można znaleźć ponad 30g białka pełnowartościowego, czyli dostarczającego wszystkich aminokwasów egzogennych (takich, których orgaznim sam nie wytwarza i muszą być dostarczane z pożywieniem).
  • nasiona niełuskane dostarczają błonnika, który wspomaga prawidłowe działanie układu trawiennego. Błonnik jest również istotnym elementem diety odchudzającej
  • wśród aminokwasów w nasionach konopi zwraca uwagę wysoka zawartość argininy, która w organizmie bierze udział w produkcji tlenku azotu. Tlenek azotu jest niezwykle istotny dla zdrowia, przede wszystkim obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko występowania chorób serca.

 

Jak włączyć nasiona konopi do codziennej diety?

Nasiona konopi mają przyjemny, lekko orzechowy smak. Z łatwością można nimi wzbogacać codzienną dietę. Szczególnie polecamy dodawanie nasion konopi do: 

  • koktajli
  • owsianek
  • makaronów
  • zup
  • past kanapkowych
  • sałatek
  • deserów - na przykład zamiast nasion chia

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl